Alla inlägg under juli 2008

Av Jendelöv - 5 juli 2008 23:34

Leffe skriver: 

Idag har vi grejat med bromsarna på Törnrosa, och det verkar faktiskt som om vi har fått igång grejorna hyfsat. Vi gick även igenom övriga bilen inför den stora dagen på Torsdag. Bl.a fick vi "renovera" blinkersrelät så det blinkade lite lagom fort. Innan bara lös det med en blink lite spontant då och då. Så nu känns det som om det skulle kunna gå vägen på besiktningen. Jag räknar dock kallt med att det blir en ombesiktning. Alltid hittar de nåt, vore ju konstigt annars när bilen stått sedan 2001. Men det vore ju skönt ifall den klarade sig bättre än Bettan som fick körförbud i veckan med brustet bromsrör. Jag ska dock beställa lite grejor till bromsarna fram, i förebyggande syfte. Bl.a bromsbelägg och nya bromsslangar. Det jag var mest imponerad av under dagen var dock handbromsen. Den har jag aldrig rört av rädsla för att den ska fastna när bilen bara står, och den var nog inte så välmotionerad innan heller. Men Stefan "råkade" dra åt den, och den tog bra, varvid jag tänkte "den släpper ju aldrig". Men det var konstigt nog inga problem, den släppte faktiskt. Nu ska jag bara ut och motionera bromsarna lite i veckan samt lägga om sommardäcken på fälg så jag kan montera de inför Torsdagen.

Hej svejs.

/Leffe

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards