Direktlänk till inlägg 22 juni 2008
Leffe skriver:
Idag så drog vi fram Törnrosa, alltså min Amazon ur ladan. Kopplingscylindern har dock sagt upp sig, så vi kunde inte köra med den. Efter lite byte av soppaslang fick vi däremot igång henne. Kul! Motorn har inte gått på över två år men tickar som en liten klocka. Dessutom behövdes en tvätt, hon var rejält dammig. Värre var det med Stefans PV, som vi "bara" skulle fixa förgasaren på. Den läckte bensin. Det slutade med ett sönderkapat grenrör, två avdragna grenrörsbultar samt förgasaren liggandes i en hög bredvid bilen. Mindre kul! Imorgon ska jag in till stan och fixa delar till bägge två. På återseende / Leffe
Just i detta nu så är Stefan och Björn här och grejar lite med PV:n. Stefan har nämligen bytt bort den mot en pickis som ska in i företaget som "slitoslängbil". Tyvärr så visade det sig att vajern till fönsterhissen på förarsidan hade gått av, så det...
Såg att Stefan hade skrivit ett inlägg här, så jag kände mig manad att göra detsamma. Blir ju inte så mycket gjort på gammelbilarna nu för tiden, utan det blir mest till att skruva på lastbilen. Men å andra sidan kan man väl kalla det också för en ru...
Eftersom det inte blir nått skrivet här så skriver jag lite.Det är ju tänkt att det ska handla om våra gammla bilar här,så:dom står nog ganska nära där dom stod i fjol....
Leffe skriver: Idag har vi grejat med bromsarna på Törnrosa, och det verkar faktiskt som om vi har fått igång grejorna hyfsat. Vi gick även igenom övriga bilen inför den stora dagen på Torsdag. Bl.a. fick vi "renovera" blinkersrelät så det blinkade ...
Leffe skriver: Igår fick jag äntligen ihop kopplingen. Fick tillverka en egen tätning till cylindern, men det verkar faktiskt fungera. Idag så har jag bytt vattenpump, och det verkar som om min teori stämde. Vingarna på den gamla pumpen var rätt dåli...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 | 8 | |||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 | |||
16 | 17 |
18 |
19 | 20 |
21 | 22 | |||
23 |
24 |
25 |
26 | 27 | 28 |
29 | |||
30 |
|||||||||
|